× Nieuws Wedstrijdverslagen Kalender Foto Contact
☰ MENU
c est bene ALV saneren van tanks http://www.daviddesign.be zwembaden en wellness

13-10-2016

Wedstrijdverslag - Hemicuda Rally - Benoit Lacante

Wedstrijdverslag - Hemicuda Rally - Benoit Lacante

Benoit Lacante: "Vorig weekend stond ik na vier jaar inactiviteit aan de start van de Hemicuda rally in de C2-R2 die ik voor het laatst in Ieper 2010 bestuurde met toen nog Marieke Spoelstra aan mijn zijde. John David haalde drie weken het idee op om samen te starten, alles kwam in een stroomversnelling. Twee en een halve week lang werd hard gewerkt om dit alles rond te krijgen, auto klaarstomen, keuren, partners zoeken,…, zaterdagmiddag ontdekten we de supersnelle proeven voor de eerste keer tijdens verkenning. Met 124 ingeschreven deelnemers waaronder een dertig tal buitenlandse kon de strijd losbarsten.

Toen we zondagmorgen onder een stralende herfstzon de start namen in Koekelare had ik geen idee hoe de verhoudingen zouden liggen. Alhoewel ik van nature uit een snelle starter ben was het toch even afwachten. We hadden ons voorgenomen om niet te hard van stapel te lopen en ronde na ronde de snelheid op te voeren. Zover zou het jammer genoeg niet komen.

Van bij de start op de eerste proef was meteen te merken dat de motor slechts tot 7000tr/min trok in de plaats van 8000tr/min, ook de remmen van de C2-R2 waren niet echt top, een beginnersfoutje van mij om ze niet voldoende in te rijden. Maar verder verliepen de eerste meters eigenlijk veel vlotter dan verwacht, heel snel kreeg ik een goed gevoel met de auto, John zijn nota’s kwamen perfect door en de banden presteerden meer dan behoorlijk. Na een reset van de gasklep setting konden we wel ons maximale toerental bereiken op de proef van Houthulst, maar stak dit probleem terug de kop op tijdens de proef van Koekelare. De korte kp verliep niet zo goed, beetje concentratieverlies zorgde voor een drietal kleine foutjes maar niks dramatisch. Zo konden we de eerste ronde afsluiten op een 22ste stek maar met de mogelijkheid om vlot enkele plaatsen op te schuiven door wat steviger aan te vallen tijdens de 2de ronde van drie proeven.

Het noodlot sloeg echter toe bij het verlaten van Koekelare na de service, de koppelingskabel begaf op de verbinding naar de vierde proef. Om het risico te vermijden om de versnellingsbak te beschadigen hebben we de wedstrijd gestaakt.

Beetje teleurgesteld wegens terug een te kort optreden maar tegelijkertijd zeer blij dat we konden tonen dat zowel onze wagen als equipe nog meer dan behoorlijk kan meestrijden.

Verder rest mij nog een dankwoord, eerst en vooral de sponsors die dit mogelijk maakten: AutoGlassClinic, webapplicaties en databanken op maat Applicto, Citroën Vermeire Oostende, Bardahl, Autobenodigdheden Dapat en Fiduciaire Oostboek.

Verder wil ik ook het ED rallyteam bedanken voor hun gastvrijheid zondagmorgen, alle supporters die van ver zijn afgekomen, mijn petekind Kobe voor de prima service, mijn vader pierre en vooral onze twee gezinnen die ons wat moesten missen hebben afgelopen weken. Wij moeten nu weer aan de bak en proberen een programma op poten te krijgen voor 2017, volg ons via facebook Mini Maxi Racing."

c est bene
ALV saneren van tanks

http://www.daviddesign.be
zwembaden en wellness

Trefwoord(en)

Foto albums

Verwante artikelen