16-03-2011
Rallysprint van Moorslede Complete voorbeschouwing
De Rallysprint van Moorslede mag komende zondag het VAS kampioenschap openen. Traditioneel doet AMV een extra inspanning om een aantrekkelijk deelnemersveld voor te schotelen, en voor de 10de editie is het niet anders... Bovendien pakt men ook met een totaal nieuw parcours uit.
Deelnemers
De publiekstrekker wordt natuurlijk Pieter Tsjoen in de Citroen C4 WRC, meteen ook de uitgesproken favoriet voor deze wedstrijd. Want de andere WRC's zijn niet opgewassen tegen deze fabrieks Citroen... De andere WRC's aan de start zijn de BMA Skoda Octavia WRC met thuisrijder Boxoen en de Impreza van Dirk Vermeirsch. Andere favorieten voor een ere-plaats zijn de 4x4's van Duquesne (Celica GT-4), Coene (EVO 10), Morgan (Escorth Cosworth), Vanherzeele (EVO 8), Vermeeren (ex-Coene EVO 9) of Heuninck (EVO 8), de achtertrekkers van Lefevere (BMW), Van Parijs (Porsche GT-3), Debyser (ex-NCRS Porsche GT-3), Monnens (Sierra RWD), Cokelaere (BMW) of Braeckevelt (BMW)...
Over het algemeen zijn de achterwielaangedreven wagens goed vertegenwoordigd, wat het spektakel zeker ten goede zal komen...
In de Historic wedstrijd lijkt Geert Vandoorne de favoriet te worden tussen de vele Escorts. Hij mag vooral weerstand verwachten van Tuur Vandenabeele (BMW), Patrick Mylleville (Ford Escort) en de snelle circuitrijder Ruben Maes maakt zijn vuurdoop tijdens de rallysprint. Vergeten we zeker niet de spektakelmakers Lieven Denys (Opel Ascona) en Nico Wyffels (Ford Escort). Net zoals de voorgaande jaren is er opnieuw een spektakelprijs te winnen...
Onze bekende Vlaming in het rechterkuipje is dit jaar Jo Hens (Nico uit Familie). Hij is de co-piloot van Michel Casseyas. Eddy Snaet maakt in Moorslede zijn overstap naar de Historic divisie in een Ford Escort.
De voorlopige deelnemerslijst kan u hier raadplegen.
Parcours & Timing
Het parcours werd volledig hertekend. Deze is een tweetal kilometer langer dan de voorgaande jaren. De spektakelpunten zullen opnieuw de vroegere onverhard zijn (net over de start), het dwarsen van de grote baan (tegen de grote baan Menen – Roeselare) en de opeenvolging van de waaiers (te vinden aan de achterkant van Slypskapelle).
De proef dient vier maal tegen de klok gereden worden. Ritten om 8u30 – 11u – 13u30 en 16 uur. De moderne wagens worden eerst de baan opgestuurd (eerst de kleine divisies) en daarna de oldtimers (eerst de snelle divisies).
Rallycentrum
Het rallycentrum bevindt zich nog steeds in en rond het centrum van Dadizele. De organisatie doet een oproep naar de teams om de richtlijnen van het servicepark na te leven. "Deze kon je terugvinden in ons reglement. Een inbreuk op deze richtlijnen is onmiddellijk buiten wedstrijdstelling. We tolereren geen inbreuken meer zoals verleden jaar."
Website organisatie
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Short Rally Moorslede