× Nieuws Wedstrijdverslagen Kalender Foto Contact
☰ MENU
ALV saneren van tanks c est bene http://www.daviddesign.be zwembaden en wellness

03-03-2008

RS Moorslede: Reacties na de wedstrijd - deel 2

Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be. Bekijk HIER de foto-reportage van Moorslede. Piloten die interesse hebben om foto's aan te kopen kunnen steeds contact opnemen, ik stuur graag enkele voorbeelden terug via email.

  • Koen Verhaeghe - Tom Van der Auwera / Ford Escort MkI
    Zaterdagnamiddag waren er de verkenningen van het nieuwe parcours te Moorslede. Alles verliep vlot. Al vlug was duidelijk dat het een snel parcours zou worden met een paar rechte stukken. Zaterdagavond was de technische keuring en ook dat verliep enorm goed. De organisatie was dik in orde.
    Zondagmorgen. Met een beetje (veel) zenuwen in de hand vertrok ik ís morgens naar Roeselare om mijn co-piloot Tom te gaan oppikken om dan samen te vertrekken richting service park te Dadizele. 10u45 stonden we aan de start van onze 1ste rit.
    Die verliep niet vlekkeloos. De wijzigingen aan de wagen vroegen meer aanpassingen dan ik had gedacht, dit in combinatie met het slechte weer was ons halverwege de 1ste rit bijna fataal. Maar het geluk was met ons en we haalden uiteindelijk toch de finish met een tijd van 6min 09sec.
    De 2de rit verliep al een stuk vlotter, de weg lag er al iets properder bij en ik begon er terug plezier in te krijgen. Dat resulteerde dan ook in een scherpere tijd van 5min 54sec.
    Rond 16u kwamen we aan de start van de 3de rit. Alles verlies terug vlot en ik kreeg terug een goed gevoel met de wagen en ook de communicatie met Tom lukte perfect en zo kwamen we op een nog scherpere tijd van 5min 47sec.
    Bij de 4de en laatste rit van de dag gingen we proberen om onze tijd nog scherper te zetten maar door een paar verre uitbrekers in haakse bochten waarbij we een paar seconden lieten liggen kwamen we toch op een bijna zelfde tijd met 5min en 48sec.
    Al bij al een geslaagde 1ste rally van het seizoen met een 4de plaats in onze klasse en een 9de plaats in het algemeen klassement van de historic.
    In het algemeen klassement van 132 inschrijvingen komen we op een 52ste plaats.
    Ook bedankt aan het service team, ze hebben terug goed werk geleverd en alles in perfecte banen gelegd van start tot finish. Er was zelfs nog een beetje tijd over om nen goeien cťcťmel te drinken.

  • Stefaan Deckmijn - Claude Vansteelandt / Peugeot 205
    Zondag was de eerste rallysprint van het seizoen,het was even wennen na een sabbatjaar. Ook een nieuwe co-piloot, de eerste ronde was traag en efkes goed kijken want in iedere bocht was het vettig.
    De auto ging ook niet naar mijn gedacht, ronde 2 en 3 hetzelfde.
    Maar als ik naar de regroup rij voor mijn laatste ronde stond de VAS daar te wachten op mij of op andere. Gevolg een weging van de auto, resultaat bleek dat de auto te licht was, maar der moet een misverstand gebeurt zijn tussen de VAS en mij, zij dachten dat het een 1600 cc was, maar het is maar een 1300cc, dus ik ben direct uit koers gezet geweest, maarja misverstanden kunnen gebeuren.
    Kzal naar niemand van de vas een steen gooien, die mannen doen ook hun werk gelijk hebben ze. 1300cc mag 840 kg wegen, mijn auto weegt 857 kg dus zonder reden uit koers gehaald. Dus volgende maand beter in de Rally van Comines.

  • Nico Vanherzeele - Claude Debue / Peugeot 106
    Zondag was het dus zover, mijn rallydebuut in de rallysprint van Moorslede. Met de droom van een Top10 plaats in de klasse zijn we begonnen aan de rally, maar de verbazing was groot met een 3e plaats in de klasse 2c, en een 32e plaats algemeen.
    In de eerste rit zijn we moeten stoppen voor een sortie van wagen nr 11, en in de 2e rit zijn we nog een beetje opgehouden door wagen nr 4.
    Graag zou ik ook mijn Co willen bedanken voor me bij te staan in deze rally en met alle hulp erbij. Verder zou ik ook mijn sponsors en supporters willen danken, en zeker niet te vergeten, het ganse Philcars team.
    Op naar de volgende afspraak voor mij : de rallysprint van de Monteberg.

  • Carlo Vanhoorne - De Coster Winrik / Mazda 323
    Winrik: "2008 is voor Pontyís Rally Team een nieuwe start. De vertrouwde Mazda 323 is na een jaar terug in actie, de nieuwe versnellingsbak (klouwbak) uit Engeland is eindelijk klaar. Na de sortie in Staden (2007) had Carlo geen enkele wedstrijd meer gereden en moest dus niet alleen wennen aan de versnellingsbak maar ook het rallygevoel terugvinden en in de rechterstoel heeft Wilfried plaats gemaakt voor broer Winrik. Niet gemakkelijk dus voor Carlo.
    De 1ť ronde begon dan ook dramatisch na amper 1 km viel de Mazda stil, na wat zoekwerk onder de motorkap werd het euvel hersteld maar was er wel meer dan 4í op de KP verloren gegaan. De 2ť ronde geen problemen, maar in ronde 3 begon de motor te sputteren boven de 5000 toeren. Tijdens de service werd niet onmiddellijk de oorzaak gevonden en werd dus ook ronde 4 zo afgewerkt. Tijdens de ťťrste ronden lag het parkoer er verraderlijk bij wat voor Carlo ook niet gemakkelijk was. Onze doelstelling: starten, finishen, alles terug leren kennen en vertrouwen winnen is dit weekend geslaagd. Dank aan Mousch Racing voor het werk de laatste uren voor de rally. Om het met grote woorden te zeggen, onze teamchef Wilfried was tevreden.
    "
Zie ook deel 1.

ALV saneren van tanks
c est bene

http://www.daviddesign.be
zwembaden en wellness

Trefwoord(en)

Foto albums

Verwante artikelen