23-10-2007
TBR: Reacties na de wedstrijd - deel 3 (upd)
Renier Bjorn - Renier Brian / Peugeot 206
Onze laatste wedstrijd van het seizoen, behalve van co Brian die zelf achter het stuur kruipt in de Hemicuda, konden we door het mooie weer, de opgedane ervaring met koersbanden in de omloop en wetende dat we een betrouwbare wagen hebben probleemloos aanvatten. Behalve een noodoplossing voor de keuring op zaterdag aan de radiator die vakkundig hersteld werd door de mannen van Philcars hebben wij niks van problemen gekend. Daarvoor alvast dikke merci!
Het was onze 3de TBR en dus ideaal om wel eens op een mooi klassement te hopen. Een groots startveld was het niet maar kwaliteit met minder pk's aan boord des te meer vond ik. Behalve de
kennismaking met kp 1 Oekene die door de vele sorties en het commentaar van collega's als 'nie te doen' werd bestempeld, konden wij dit alleen maar bevestigen. De 3 andere lagen er veel beter bij maar vanaf ronde 2 begonnen wij ons ook te jeunen op Oekene, vanaf dan draaiden we telkens
tijden tussen de 30ste en 40ste plaats wat mij wel tevreden stelt.
Een gans seizoen hebben we met reserve gereden en dit weekend toch meermaals de limieten opgezocht wat hier en daar wel voor wat warme momenten gezorgd heeft maar toch hebben we de rally zonder schrammen en fouten tot een goed einde gebracht.
Bij deze wil ik nogmaals de vrienden bedanken die geholpen hebben de wagen te bouwen evenals Philcars, ook voor de telkens optimale service tijdens wedstrijden! Verder wil ik er ook nog bij vermelden dat de organisatie een dikke pluim verdiend, behalve neutralisatie van Moorslede door het spijtige voorval met Spillebeen hebben we zo goed als niet moeten aanschuiven voor de kp's.
Rudi Dekimpe - Geert Seys / Opel Ascona
Wekenlang keken we uit naar onze laatste rally van ons eerste seizoen. Met een mooi begin in het voorjaar in Comines en een prachtige wedstrijd in eigen dorp, met de rally van Ieper, was de druk toch wat minder en waren we van plan om ons ook te amuseren in Roeselare. Algauw bleek na de eerste kp op Oekene, dat het glijden op sommige plaatsen vanzelf ging. Na een verkennende eerste ronde, dreven we het tempo wat hoger in de tweede ronde met telkens iets betere tijden, maar nog steeds met het plezante slip en glijwerk. Een uitschuiver tot net boven de gracht met de achterwielen bij het verlaten van de rondjes op kp Oekene zorgde voor wat tijdverlies . Bedankt aan allen, waaronder onze serviceman Franky, die ons vlug ter hulp kwamen en zo ons uit onze benarde situatie verlosten.
Aan de volgende start op kp Rumbeke zitten we nog wat na te vertellen over onze slipper als plots de radiator begeeft! Het water spuit eruit, na controle blijkt de radiator opengebarsten te zijn. Niets meer aan te doen, einde wedstrijd.
Bedankt aan het volledige Conxion team voor hun inzet en hun fantastisch servicewerk. Al bij al blikken we terug op een fantastisch jaar waarin we onze droom konden waar maken dankzij onze vele sponsors, familie en vriendenkring.
Ondertussen worden er al plannen gemaakt voor volgend jaar en nodigen wij iedereen uit op ons eetfestijn “stoofvlees à volontè” op 2 en 3 februari 2008 in Boezinge. Zie www.boezingsrallyteam.tk
Poelvoorde Tom - Lievens Wouter / Porsche 911
Voor de eerste maal stonden wij aan de start van historic Rally, we hadden nog nooit een rally wedstrijd samen gereden (ons eerste optreden in de rallywereld). Ons wapen was een Porsche 911 opgebouwd door patrick en zoon Lievens (banden centrale lievens).
Gekende problemen: 1 week voor de rally was het een zenuwachtige bedoening, versnellingbak gebroken, vlug alles gedemonteerd, hersteld en 1 dag voor de wedstrijd begon konden we eindelijk eens rijden met deze prachtige Porsche, maar onze lijdensweg was nog niet gedaan, niet gekeurd op technische keuring, pré controle vervallen. Zaterdag avond om 20u30 nog pré keuring gekregen waarvoor dank aan de mensen van de VAS en organisatie.
Ons thema is Racing for Fun... 1° kp oekene, glad, glad en nog eens schuiven, onze tijd 8.56 wij dachten dat we traag gereden hadden (nog ne keer rondgedraaid ook) maar wat bleek dat onze tijd goed meeviel.
In de 2 ronde zijn we beginnen zuiver rijden en onze tijden werden altijd maar beter en beter, als we over het podium voor de 2° maal konden we ons oren niet geloven we stonden 4° in onze klasse historic en 1° Porsche
3° ronde zonder problemen (juist op kp oekene opgehouden geweest door een ascona die geen plaats wilde maken)
4° ronde kp oekene perfect, kp rumbeke staan we aan te schuiven om tijdcheck te doen , motor slaat af gevolg wagen wil niet meer starten, (starter blokkeerd), op dit moment zakte de moed ons in de schoenen , probeer maar eens een porsche 911 in gang te lopen, na de 3 poging ongelooflijk mr waar de wagen slaat , resultaat 10' straftijd maar een pracht van een kp gereden!
de kp zilten dat was de kroon op het werk resultaat 2° plaats historic, 2° C5 klasse en 1° porsche
Daarvoor willen wij de organisatie van TBR bedanken voor de prachtige wedstrijd en ook de mensen van VAS en nog een bjzonder dankwoordje voor Patrick Lievens ( eigenaar wagen) en al de mensen die het mogelijk gemaakt hebben dat we konden rijden thanks. Je gaat ons zeker nog terug zien.
Soete Francis - Vanraes Laurent / Peugeot 106
Na drie rally's met gr. N wagens wou ik eens met een gr. A rijden. Zo huurde ik voor de TBR de Peugeot 106 van Marnix Notredame. Spijtig was mijn budget iets te kort om met koersbanden te rijden. Met de liberalisatie van de banden bij de VAS in de divisies 1-2-3 waren mijn ambities niet echt hoog in de klasse 3 I. Met mensen als Beernaert (C2 R2), Vlaeminck (C2 R2), Vanneste (106), Verstraete (106), Samyn (Corsa), allemaal op koersbanden, mocht ik blij zijn als ik de top 5 van de klasse kon halen.
De eerste KP was ongelooflijk glad ! Het was niet op eieren rijden maar op ijs ... Zonder risico's te nemen heb ik toch een veld doorgereden maar wat is dat in vergelijking met al de andere wagens die we zagen in de grachten of over kop ... Een echt "slagveld" !! Ik besliste dus om voorzichtiger te rijden tot wanneer het minder glad was (een ronde). Na de eerste ronde ben ik toch verbaasd om 4de van de klasse te zijn (op 11 starters). Maar ja, Vanneste en Samyn hadden intussen al moeten opgeven.
Voor de tweede ronde had ik al meer vertrouwen in de wagen. Het ritme was een beetje hoger maar ik moest nog altijd de "kleine bolide" leren kennen. De aanpassing was niet zo gemakelijk als ik dacht. Alles verliep toch goed en we bleven 4de in de klasse achter Beernaert, Vlaeminck en Verstraete.
In de derde ronde ging ik in de aanval maar op KP de Zilten rem ik iets te laat op een T rechts en raak een kleine verkeerspaal en een haag. We verliezen een kleine 10 seconden en krijgen een tik op de linker achtervleugel...
In de laatste ronde had ik nog meer vertrouwen in de wagen maar ik durfde niet met volle gas rijden na de waarschuwing van vorige ronde... Ik heb wel mijn tijden nog verbeterd maar sneler mocht het niet met die banden ! Wij finishen 17de algemeen en 4de van de klasse 3I op meer dan 8 minuten van "talent" Beernaert maar op 45 seconden van Verstraete en 27 seconde van Vlaeminck.
Wij zijn echt tevreden met deze uitslag. Volgende afspraak ??? Volgens budget ...
Klik hier voor onze foto-reportage!
Reacties zijn welkom via rallylovers.be@pandora.be.