23-09-2007
Reningelst: Reacties na de wedstrijd
Declercq piet - Dehouck Peter / Renault Clio RS
Wat een sprookje had kunnen worden werd een ware nachtmerrie. Na kp 1 stonden we op een achste plaats algemeen en eerste J3 en tweede in de klassen 1-2-3 op een tiende van de eerste, dit met een tijd van 4min 41 sec. En nog maar vijftien kilometer met die wagen gereden, we voelden ons goed in die kleine bom uit het Seys-renstal.
We dreven het tempo wat op in het begin van de tweede ronde maar dan gebeurde het, een lekke band in een simpele copure (ik begrijp het nog niet), we reden nog door maar toen de stukken rubber in het rond begonnen te vliegen zijn we maar gestopt om de band te verleggen, maar tot onze ergernis was er geen boloneuze aan boord, dus VEEL tijd verloren en alles naar de vaantjes.
De derde ronde werd op safe gereden want het uiterste uit de kan halen had geen zin meer tkalf was toch al verdronken. Maar het positieve aan dit weekend is dat we met een knappe wagen hebben gereden, na de EVO eens de Clio maar zeker voor herhaling vatbaar, die Sadev versnellingsbak is super.
Wat onze volgende wedstrijd word weet ik nog niet ,maar dit smaakt naar meer. Nog een dikke proficiat aan Filip Pyck die na een lekke band toch nog er in slaagde om de klasse te winnen, alsook voor zijn Co-piloot Ignace. Een dankwoordje voor de servicemannen van Nicolas Seys en ook voor de vele supporters en sponsers.
Emanuel Mackelberg - Tamara Sinnaeve / Porsche 911
Na de afknapper van Oudenburg (bougie kapot na 500m) wilden we in Reningelst revanche nemen. Deze keer startte ik niet met mijn vertrouwde co-piloot Kris D'Alleine, maar met Tamara Sinnaeve, die Kris voortreffelijk heeft vervangen. Binnen Rally Team De Keyser startten we trouwens met drie auto's. Naast onze Porsche was er de Porsche van Lode De Keyser zelf (met Kris Willaert als co) en de Polo Super 1600 met Bart Maes en Wouter Polfliet in de wagen.
Na wat problemen met de versnellingsbak tijdens de verkenningen reden we een goede eerste KP met een 9e tijd Historic. Ondanks een mindere start bij de 2e KP reden we toch nog 3 sec sneller (5m09). We schoven op naar de 7e plaats op slechts 1 sec van onze dichtste concurrent.
Tamara en ik besloten om voluit te gaan voor de zesde plaats, maar helverwege de laatste KP kwam er opeens zoveel rook binnen dat we bijna niets meer zagen. Met de ramen een beetje meer open trok deze een beetje weg maar op het laaste snelle stuk - net na de jump - had één van onze collega's pech waardoor we hard in de remmen moesten om hem te ontwijken. Toch nog volgas gegeven maar slechts een tijd van 5m21. Beetje teleurgesteld maar toch tevreden dat we hadden uitgereden. Als kers op de taart bleek dat we onze klasse hadden gewonnen. Voor mijn derde rally ooit (en Tamara's tweede) een schitterend resultaat. Nog een grote merci naar onze service crew (Alain, Wouter en anderen) voor het schitterende werk - vooral na verkenning. Op naar de TBR.
Benoit Lacante - Francois Rowald / Citroën C2-R2
Vrijdagmorgen kreeg ik van Nicolas Leune een telefoontje dat er een fout was in de montage van de versnellingsbak en dat het hierdoor niet mogelijk was om te starten. Zo zag ik de kans bijna aan mijn neus voorbijgaan om in Reningelst van start te gaan, maar Caen Rallysport en FRANCOIS Rowald mijn trouwe sponsor boden mij de kans om hier met de Oranje R2 aan te treden als 0-wagen. Dit was voor mij de ideale gelegenheid om mijn sponsor eens mee aan boord te nemen. Ik heb deze wedstrijd reeds 2x gereden dus nota's lezen was niet nodig, en zo kon hij optimaal genieten.
Met een eerste tijd van 5'35' bewezen we trouwens dat we in de wedstrijd perfect hadden kunnen strijden met Ronny Hosten voor de derde plaats algemeen. Maar dit was niet de doelstelling van de dag en we volmaakten de twee resterende rondes nog af in een vlot maar veilig tempo.
De wagen zelf deed zijn taak voortreffelijk, hoewel ik wat aanpassing nodig had aan de wat
langere verhoudingen, wat minder vermogen (maar zeker beter koppel!!) en het gemis van de
verticale handrem wat ik uit de FLO-racing wagen gewoon ben. Deze oranje Caen C2 is een zéér goede wagen die zich wat makkelijker laat rijden, dit vooral door het koppel. Enkel kleine ongemakjes bij het schakelen (bak aan revisie toe aldus mechanicien Stefaan) anders leuke en snelle auto.
Nogmaals Bedankt aan Elastisch voegwerk Francois R, Iedereen van Caen Rallysport en in het bijzonder Johan en aan Targa Florio voor deze mooie kans.
Bekijk ook onze foto-reportage.
Reacties zijn welkom via rallylovers.be@pandora.be.