29-08-2007
Kasterlee: Reacties na de wedstrijd
Serge Leen - Robby Vanhees / Ford Fiesta
Afgelopen zondag werd de shortrally van Kasterlee afgewerkt. Onder mistige omstandigheden begon het (sterk) deelnemersveld aan de wedstrijd. In onze klasse waren we weer met z'n drieen. Dierckx, Nietvelt en wij. Op kp 1 werd al snel duidelijk dat op Dierckx geen maat stond, zoals al het hele seizoen, maar nu in zijn thuisrally zeker. Nietvelt beleefde een moeilijke 1ste kp zodat we toch nog tweede stonden. Al hadden ook wij al onze eerste schuiver achter de rug. In kp 2 zagen we plots een gele vlag in de verte. Toen we de bocht om kwamen vertrok Dierckx net terug, hij had problemen gehad met de ontsteking. Na wat rekenen stonden we eerste met 25 seconden voorsprong op Dierckx. Nietvelt had op dat moment moeten opgeven met een defecte versnellingsbak. Aan de finish van kp 3 zagen we Dierckx staan met de vier pinkers aan !! Problemen met de versnellingsbak dwongen hem tot een opgave. Dus waren we ( helaas ) nog maar alleen in de klasse, uitrijden en punten scoren was dus de opdracht. En dat deden we dan ook, met een 46ste plaats algemeen van de 92, en de eerste plaats in de klasse konden we weer met een tevreden gevoel naar huis.
Wil ook nog even de mecano's, Christof, Mathieu, Gilbert en natuurlijke mijne piloot Serge bedanken voor (opnieuw) een prima Ford Fiesta..
Volgende afspraak is de Legend of the fall ( met de Old timer ) in Bocholt op zaterdag 13 oktober vanaf 13u.
Dierckx Filip / VIP wagen
Als mede organisator mag ik wel zeggen dat onze wedstrijd weer een succes was. Een aantal deelnemers en toeschouwers meer dan vorig jaar is het bewijs dat onze wedstrijd nog steeds groeit en dit dankzij de inspanningen van verscheidene Antwerpse en Brabantse clubs. Waarvoor dank!
Mijn wedstrijdopdracht bestond eruit enkele genodigden te laten proeven van het Rallyrijden. M’n eerste passagier was niemand minder dan de Burgemeester van Kasterlee die de praktijk aan de theorie kwam toetsen. De eerste meters kreeg hij nog wat uitleg mee over de afgebakende veiligheidszones en het Rallyrijden in het algemeen, maar daarna ging het altijd maar dwarser. Een glijdende Rallywagen beviel hem blijkbaar wel want nadien was hij vol lof over de organisatie, de sfeer en natuurlijk de rit.
M’n volgende co was de eigenaar van het veld dat we weer mochten gebruiken voor de tent en servicezone te plaatsen. Nadien was er een zitje voorzien voor de veiligheidscommissaris van het Ministerie van Binnenlandse zaken, maar hij bleef afwezig zodat een clubsponsor zijn plaats met plezier innam.
Volgend jaar viert Titanic zijn 25ste autosport inrichting en daar willen we iets speciaal van maken. We hebben alvast de medewerking van de Burgemeester. Weldra een wedstrijdverslag op Pitstop en Rallyworld tv!
Vanreusel - Pauchet / Mitsubishi Lancer EVO 4
De 5 puntjes voorsprong op Kristof Van Tricht in de klasse verdedigen was een moeilijke opdracht, zeker met al het Nederlandse geweld aan de start. We hoopten vooraf op een plaatsje net in de top 20, alhoewel we ook wel beseften dat een top 25 iets realistischer was. Ons amuseren was dan ook de
voornaamste reden van onze deelname.
Eigenlijk valt er weinig over deze wedstrijd te vertellen. We hebben de hele rally probleemloos gereden aan ons eigen tempo. Uiteindelijk zijn we gestrand op een 24ste plaats algemeen, binnen de top 5. Hadden we over licht opgesneden banden kunnen beschikken (iets meer grip op de uitgereden bochten en de onverhard stroken) hadden we misschien een of 2 plaatsjes kunnen winnen, maar veel meer zat er niet in.
Maar we hebben ons goed geamuseerd, en da's het belangrijkste... In Haspengouw staan we weer aan de start op een parcours dat ons goed ligt, waar we terug flink wat punten kunnen scoren voor het kampioenschap.
Bedankt Willem voor de prima service. Sterkte aan serviceman Danny die door een allergische reactie aan het ziekenbed gekluisterd zat.
Krsitof Van Tricht - Ludo L'Hoyes / Subaru Impreza WRX
Voor de 2de maal op rij stond VT Rallysport aan de start met de blauwe Subaru Impreza WRX STi van Jos Boon Racing. We zouden het extra vermogen/betere wegligging/betere remmen t.o.v. onze eigenste Impreza immers goed kunnen gebruiken, gezien de massale aanwezigheid van Nederlandse topteams. Tijdens de voorbije vijf edities ging de snelle Piet Van Hoof met zijn Lancer groep A steeds met de overwinning aan de haal en werden de meeste andere podiumplaatsen meermaals door andere snelle Noorderburen bezet. Ook 2007 zou hierop geen uitzondering vormen…
7 Klassementsproeven stonden op het programma en na de eerste keer KP Reties Heike verreden te hebben, stonden Kristof en Ludo op een vierde plaats na de ongenaakbare Van Hoof, De Koning en Jonkers (allen in een Lancer full groep A) maar wel voor de snelle Skoda Octavia WRC van Ger Haverkate. Kristof was niet echt tevreden over het weggedrag van de Impreza, wat tijdens de eerste servicebeurt nog zou aangepast worden. Op de snelle maar kortere proef in Goor was Haverkate 3 seconden sneller dan het VT Rallysport-team. Toch kon de 4de stek behouden blijven. Snel werd duidelijk dat we tijdens deze proef met de mini-group A toch enkele PK’s te kort kwamen ten opzichte van de full-Group A Lancers. Na de tweede keer Reties Heike deed Kristof dankzij de beter afgestelde wegligging maar liefst 12 seconden af van zijn vorige tijd. Paradigit-baas Arjen De Koning bleek hier met problemen onderweg te zijn waardoor een knappe 3de tijd mogelijk werd. Maar tijdens KP 4 werd door de snellere stukken, in verhouding weer meer tijd verloren. Opnieuw een 5de tijd…
Tijd voor de derde ronde waar Kristof en Ludo opnieuw een 3de tijd draaien, amper 1 seconde voor De Koning. De blauwe Impreza naderde tot op 4 seconden van de De Koning Lancer Evo7. Op KP Goor zou deze voorsprong groeien tot 10 seconden. Kristof voelde dat hij de limiet van de wagen bereikt had, maar zou toch nog trachten aan te vallen tijdens de laatste KP van de dag. Elke proef moet immers eerst verreden worden! Alles werd uit de kast gehaald, maar niets mocht baten. Identiek dezelfde tijd als deze van De Koning werd geklokt, waardoor VT Rallysport net naast het podium greep maar wel als eerste Belgische equipe werd afgevlagd. Kristof kreeg tevens de wisselbeker Jos Laenen mee naar huis aangezien hij de snelste Titanicer was. Een gezellige barbecue en drink voor alle supporters mocht onze thuisrally op een gepaste manier afsluiten. Volgende afspraak is de Haspengouw Rally verreden in en rond Landen op 7 oktober. Ondertussen heeft het team de tijd om onze eigen Impreza weer picobello in orde te brengen en enkele broodnodige verbeteringen aan te brengen.
Reacties zijn welkom via rallylovers.be@pandora.be.