08-05-2019
Voorstelling R-Box team: Dirk Verhaert en Isidoor Smets
Acht jaar geleden is het R-Box team ontstaan, wat toen gestart is met een open geest en een spierwit blad, is vandaag uitgegroeid tot een super enthousiast en dynamisch team gedreven door passie en innovatie. In het middelpunt van de belangstelling staat de oogstrelende, witte BMW E30 M3 groep A die zelfs de meest gelaten auto-leek niet onberoerd laat.
"Ondanks de gezegende leeftijd van de E30 hebben we nooit de intentie gehad om een “historische” auto te bouwen, maar hebben we onze creativiteit en passie voor technologie de absolute prioriteit gegeven. De R-Box BMW is dan ook helemaal in een hedendaags jasje gestoken, zonder afbreuk te doen aan de typische kenmerken van dit legendarische model," aldus Frank Pauwels van het R-Box team
Een perfecte match dus met de steeds populairder wordende M-Cup. Alle ingrediënten zijn aanwezig om er een spectaculair verhaal van te maken, een bangelijke auto, een top team met de zeer ervaren co Isidoor Smets. Heel wat druk dus op de schouders van piloot Dirk Verhaert die vooral wedstrijd kilometers met de M3 in de benen wil krijgen.
Op de vooravond van de Sezoensrally blikt het team terug op de eerste wedstrijden van 2019, al is het een beetje met gemengde gevoelens...
"Haspengouw was een aanvaardbare opener van het seizoen, met als resultaat een mooie 4de plaats in de M-Cup. We werden hier natuurlijk wel wat geholpen door het uitvallen van enkele snellere deelnemers. De mechaniek draait al sinds de eerste meters als een Zwitsers uurwerk, maar telkens duiken er elektrische problemen op. In het Haspengouwse Landen strompelden we dan ook zonder licht en zonder stuurbekrachtiging over de finish, ten gevolge van een bijna uitgeputte batterij.
Ook in de TAC-rally bleven we niet gespaard van de elektrische pechduivel en stonden we al na 4 proeven spanningsloos aan de kant. Een teleurstelling voor het hele team. Ondanks het feit dat iedereen zijn uiterste best doet en we niets aan het toeval overlaten, blijkt dit niet altijd een garantie op een bevredigend resultaat. Gelukkig werd het probleem gevonden. Een kabelbreuk was verantwoordelijk voor al onze elektrische problemen van de voorbije 2 rally’s. Alle “dikke” batterijkabels zijn ondertussen vervangen door een ander fabricaat en we hopen nu alle elektrische Gremlins definitief te hebben uitgeroeid."
De volgende wedstrijd van het team is al binnen enkele weken met de Sezoensrally.
"We zijn dan ook super gemotiveerd om de M3 los te laten op de Bocholtse maaskiezel met als doel deze keer alle wedstrijdkilometers af te leggen. Natuurlijk gaan we de tijden van de smaakmakers in het oog houden, wat ongetwijfeld voor enkele “down to earth”-ervaringen zal zorgen, maar we zijn vastberaden het stap voor stap aan te pakken en realistische doelen te stellen. In de eerste plaats komt het er nu op aan de BMW beter onder de knie te krijgen en vooral te genieten van deze fantastische auto," besluit piloot Dirk Verhaert.
Na de Sezoensrally staan nog minstens de 3 resterende M-Cup-wedstrijden van 2019 op de kalender van het R-Box team: de GTC Rally, de Omloop van Vlaanderen en de East Belgian Rally.
Meer info over het team via - r-box.be
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Sezoensrally , M Cup , Dirk Verhaert